Sonntag, 16. Juni 2013

Mælkebøttekapers

Når jeg først havde begyndt med at kigge efter opskrifter fra mælkebøttekaffen, fandt jeg opskriftet for mælkebøttegrønsager og også til mælkebøttekapers.



Der bruges ca to kopper fyldt med mælkebøtteknopper, som skal blive vasket.




Nu skal der hældes en teske med salt på knopperne og de skal stå i ca to timer.





Knopperne skal kort koges op med 125 ml eddike. Jeg har valgt at tilføje to fed hvidløg.



Efter at knopperne er kogt op, skal eddiken koges op for sig selv.


Knopperne fydes i et glas,


fulgt af eddiken.




Nu skal glasset stå lukket i et mørk rum. Jeg har valgt et af vores skabe.
De skal stå i to uger.



Efter to uger skal eddiken koges op igen og hældes tilbage til knopperne.






Efter 3 uger, kan knopperne fyldes i et mindre glas,


og stilles i køleskabet.



Kaperne kan spises for sig,


sammen med ost og mælkebøttegelén,


eller som tilbehør til aftensmad.

At bruge dem for kaperssovs er ikke en god idé, synes jeg, det er de for gode
 for.


Kilde:
http://www.chefkoch.de/rezepte/1644451272031936/Falsche-Kapern.html

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen