Mittwoch, 12. Juni 2013

Grønsager af mælkebøtten

Efter jeg har lavet mælkebøttegelén, har jeg søgt efter andre opskrifter. Og jeg fandt en opskrift til grønsager af mælkebøtten.


Man skal sammle en hånd fuld mølkebøtteblomster. Efter jeg har lavet grønsagerne, kan jeg sige, at de skal ikke være for store og røderne skal ikke med, fordi de er bitter. :)



Vi bruger kun stilken af blomsten.



Stilkerne skal vaskes.



Ved siden af stilken er det brug for 1,5 l vand, 0,5 dl eddike, 2 teske salt, 1 bæger sur fløde, purløg og peber og salt til at kryddre det hele.



Fløden koges op.





Fløden skal bliver kryddret med purløg, peber og salt og skal trække lidt.




Stilkerne skal nu koges for to minutter.





Og skal hældes i fløden og trække fem minutter.



Derefter er de færdige til at blive serveret.


De unge og friske stilker er lækker, men de ældre og røde stilke er for bittert.


Kilde:
http://www.kraeuterfrau.ch/archiv/loewenzahn.html#lgemuese


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen