Montag, 22. September 2014

Fuglehus og -foder med fedt

Inspireret fra min kæreste som har bygget et fuglehus med en borger i et aktivitetstilbud, tænkte jeg at der skulle findes forskellige muligheder for at tilbyde mad til fuglene.






Kærestens fuglehus, som hænger året rundt i haven. Jeg valgte at have den hængende året rundt fordi jeg elsker at iagttage fuglene.



Hvad har vi brug for:


  • en kasserulle
  • en kniv
  • en saks
  • forskellige skeer
  • garn
  • beholder hvori vi kan lave foderet, så som yoghurtbægere, plastflasker, blomsterkrus, appelsiner, …
  • nogle pinde, så fuglene kan sidde på dem
  • forskellige frø og kerner, så som: spelt, rosiner, hørfrø, hirse, havre,…
  • fedt 








Så gik jeg i gang:

Jeg blandede det smeltede fedt med kerner, frøer og rosiner, så det blev en ret fast masse.



Appelsinen skar jeg i to stykker, tog frugtkødet ud, satte pinde ind, hvor fugle har mulighed for at sidde på og fyldte den med frø-kerne-fedt-blandingen.







Jeg tog noget bark og nogle kogler, hvor jeg masede blandingen i og på. 








Yoghurtbægeret fyldte jeg med frø-kerne-fedt-blandingen og satte en pind i midten, så fuglene har mulighed for at sidde på.









 Og til sidst - jeg havde noget af blandingen til overs - rullede jeg noget garn ind i blandingen, så jeg kunne hænge det i træet.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen